Soms zeggen mensen tegen mij:
“Coaching? Dat heb ik niet nodig hoor.”
En dat begrijp ik eerlijk gezegd ook wel.
Als we het dan begeleiding noemen, klinkt het voor veel mensen nog steeds alsof het iets is voor als het niet goed gaat. Alleen zo zie ik het helemaal niet.
Zie het eens als sparren.
Iemand met wie je zonder oordeel kunt praten. Iemand die met je meedenkt, een spiegel voorhoudt en het ook zegt als iets misschien niet zo handig is of juist een hele goede zet.
Niet omdat je het niet zelf kunt, maar omdat het soms helpt als iemand even naast je staat.
Geef het beestje wel of geen naam… dankzij dat sparren hebben we weer een hele mooie match mogen begeleiden. Graag neem ik je mee in het verhaal van Caspar, zodat je begrijpt wat ik bedoel.





